Adres: Mimaroba Mah. Çarmıklı Cad. 213/C Blok 1/B4 Büyükçekmece İstanbul —  İletişim: 0212 999 4996

Asetominofen en sık kullanılan ağrı kesicilerden biridir ve herhangi bir eczaneden reçetesiz olarak kolaylıkla edinebilirsiniz.  Bilinçsiz bir şekilde zararlı olduğu bilinmeden kedilere verildiğinde ya da ilaç paketi ile oynarken yanlışlıkla ilacı yiyen kedilerde ilacın toksik düzeyi geçmesi çok kolaydır.  Hayvan sahipleri genellikle kedilerin ilaçların bulunduğu dolaplar girebileceğini ya da onları çiğneyip yutabileceğini göz ardı ediyor. Zehirlenme belirtilerini tanıyabilmek eğer bir zehirlenme vakası ile karşı karşıyaysanız hayvanınızın hayatını kurtarmakta çok önemlidir.

Semptomlar

Kediler asetominofen zehirlenmesine çok duyarlıdırlar. Toksik zehirlenme için 10mg/kg miktarı yemeleri onlar için yeterli olacaktır. Bir Parol tablet hap 500mg asetominofen içerir yaklaşık 5kg lık bir kedinin zehirlenmesi için bir tabletin 10 da biri yeterli olmaktadır. Eğer kedi yavru ise bu miktar çok çok daha küçük olmaktadır. Asetominofen zehirlenmesinden mustarip kedilerde en yaygın görülen semptomlar şunlardır.

• Kahverengi ve gri renkli diş etleri
  • Nefes almada zorlanma
  • Yüzde, boyunda ve patilerde şişme
  • Hipotermi (Vücut sıcaklığının düşmesi)
  • Kusma
  • Karaciğer hasarına bağlı sarılık
  • Koma

Teşhis

Eğer kedinizin asetominofen ile zehirlediğini düşünüyorsanız acil tedavi gerektiren bir zehirlenme vakası ile karşı karşıyasınız demektir. Bu durumda acil bir şekilde uzman bir veteriner hekimden yardım almanız gerekmektedir. Veteriner hekiminiz, zehirlenme seviyesini belirlemek için kan biyokimyası, tam kan sayımı ve idrar tahlili uygulayıp tedaviye başlayacaktır.

Tedavi

Kedilerde asetominofen tedavisinde temel zehirlenme tedavisinin yanında bu zehirlenmenin antidotu da kullanılır. Tedaviye oksijen verilerek başlanır ve gerekli olan diğer ilaçlar enjeksiyon şeklinde vücuda verilir. Bunun yanında serum ile destek tedavi yapılır. Karaciğerde oluşan hasarı engellemek ve iyileşmesini sağlamak için ayrıca sistin gibi aminoasit bazlı tedaviler kullanılır. Kedinizin hayatta kalması ve iyileşmesi için zamanında tedavi önemlidir. Zehirlenmelerde zamanın aleyhinize işlediğini unutmayın.

Koruma ve Önleme

Veteriner hekimler kediler için diğer ağrı kesicileri kullansa da bazen ihtiyaç durumunda bu ilacı özel olarak hazırlayıp kullanırlar bunu sadece uzman veteriner hekimler yapabilir sizin evde yapabileceğiniz bir şey değildir. Bir kedi sahibi olarak eğer kediniz hasta ise kesinlikle veteriner hekime danışın kendiniz evinizde bulunan ilaçlar ile tedavi etmeye çalışmayın çünkü sizin için zararsız olan birçok ilaç kediler için zehirlidir. Zehirli olmasa bile doz aşımı yüzünden kedinizi kendi ellerinizle ölüme sürükleyebilirsiniz. Lütfen bu konuda dikkatli olun.

0 yorum